Tarne 7-10 tööpäeva | Tasuta transport

Magamistoa jutud OSA2 – Laske magada, palun!

16.04.2020

Uni on hea, lausa väga hea. Eriti hea kui see on sügav ja ärgata saab ilma äratuseta või äratajateta. Ometi on mitmetel lastevanematel südikad lapsed, kes juba enne kuke kiremist oma ärkamisega vanemad lausa kiruma võtavad.

Kas sind piinavad varajased jõnglased?

Paljud peavad kevade ja suve suurimaks mure allikaks igasuguste sitikaid sitikate, satikate ning sääskede saabumist. Nad ei ole kokku puutunud isside ja emmedega, kelle niigi õbluke uneaeg iga kevadel päevaga järjest lühemaks kisub. Hommikul tärkavat last on üliraske tagasi magama saada ning pole vahet, kas tegu on alles sülelapse või suurema marakratiga – kui nemad ärkavad, on enamasti ka sinu uni läbi. Su varahommikuseks alarmiks saab telekatoas mängivad multikad, hõige, et süüa tahetakse või beebi tähelepanu nõudev nutirutiin. Kui selline situatsioon kõlab sulle valusalt tuttavalt, siis tea, et üheks su laste lühikese une põhjustajaks võib olla nende jaoks liiga ere tuba.

Miks lapsed nii kergelt valgusele reageerivad?

Enamus lapsi on väga valgustundlikud ja juba nende õhemad silmalaod ei blokeeri nii hästi valgust kui täiskasvanutel. Beebid hakkavad päeva ja ööd eristama alates teisest kuust ning seda just valguse järgi. Nagu eelnevaltki sai kirjutatud, pimedus on see, mis saadab kehale melatoniini ehk “unehormooni” tõusuga signaali, et aeg on puhata. Kui sa lapse magamistuppa minnes ei pea oma tee leidmiseks tuld põlema panema, võib just see valguseküllus olla tema salakaval äratuskell, mis ka sind juba kell 4 või 5 voodist välja sunnib.

Pimendav ruloo – Iga unevaegust kannatanud lapsevanem soovitab!

Võib-olla mitte küll igaüks, aga mitmed lapsevanemad on Rulo just selleks üles otsinud, et enda lastele need korralikud pimendavad rulood saada, sest järjest absurdsetel aegadel ärkamine pole kasulik ei neile ega ka nende lapsele. Mitmed sellised pered võivad juba enne õhtusöögiaega päris kustunud olla. Väga paljude laste rutiin muutub peale uusi aknakatteid juba esimestel öödel. Lisaks kujuneb uur osa meie magamisharjumustest välja juba üsna varases nooruses, seega on lapse tervislikud magamisharjumused vajalikud tema edaspidise üldise tervise ja heaolu tagamiseks.

Kui kevadine päike on ka sinu laste magamistoas ülbelt laiama hakanud ja rikub niimoodi kogu teie pere elurütmi, siis paigalda pimendavad rulood ning luba endale hommikuti vajaliku und!

 


Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.